De o vreme, exista o tensiune crescuta in mediul online in jurul acronimului GDPR (General Data Protection Regulation)  mai exact de la inceputul acestui an. Propunerile oficiale au fost facute uniunii europene in aprilie 2016 dar au intrat in vigoare in mai 2018.

Situatia a escalat in anumite privinte legitim, online-ul fiind cateodata o junga fara legi clare. De cele mai multe ori suntem priviti ca niste identitati manipulabile, oarecum vizual cu situatia mai veche din audio-vizual insa mult mai periculoasa datorita interactionii facilitate de tehnologie. Si mai exact prin exploatarea uneltelor destinate initial nevigarii online productiva, comunicarea inteligenta intre browser si site fiind facilitata de aceste tehnologii sub forma unor fisiere temporare numite cookie.

Recunoastem necesitatea progresului care vine de multe ori ca un compromis insa nu trebuie sa uitam de drepturile noastre de intimitate. Pe langa reglementarile necesare legate de securitatea navigarii online prin dreptul de a accepta, refuza sau revizui informatile pe care site-urile le stocheaza despre noi, nevoia unor ofiteri pentru securitatea datelor afiliati persoanelor juridice a devenit necesara, firmele trebuie sa tina o evidenta clara a datelor stocate, motivatie si timpul necesar pastrarii evidentei. Problema este mai mult juriridica in acest caz decat legata de IT.

Implementarea modulelor pentru protectia datelor vizitatorilor este obligatorie si manipularea acestor date fara acordul implicit al vizitatorilor poate fi pedepsit conform reglementarilor in vigoare la momentul citirii articlolului.